ВОКУНИШ
БАДХОҲИ КАСОН ҲЕҶ БА МАҚСАД НАРАСАД
- Подробности
- Опубликовано 28.03.2019 16:13
Аҷаб давру замон омад,бештари зимомадорон, тақводорон,ҷавонону пиронсолон хешро ба дуруғ гуфтану дуруғ бофтан ва қасам хӯрдан одат кунонданд.Дар китоби Калимуллоҳ омадааст,ки« Дуруғ гуфтан торикии имон аст».Агар чунин бошад пас сар дар ҷайби тафакур бояд кард.Умри дуруғ кӯтоҳ аст,ки гуяндаашро дер ё зуд шармандаи ду олам месозад.Алҳазар аз дуруғу дуруғгуён.Аҷаб он аст,ки онҳое бештар дуруғ мегуянд,ки зимомадори вақт,ҷодагузор,худотарс,ҳаҷкарда,рӯзагир ва ба тоату ибодат байни мардум хешро нишон медиҳанд.
Магар хатою дуруғашонро худ ҳис намекунанд. Ҳол онки атрофиён кайҳо онҳоро омухтаанд.Дуруғ гуфтанашон як тараф истад қасамхӯриашон ҳайратовар мебошад.Масалан: «Ба номи оллоҳ», «Худо занад», «Ба имонам қассам»,«Ба зану фарзандам қассам» ва ғаираҳо.Магар ҳамин гуна рафтор хоси одами комил аст.Каси намедонистагӣ ба чунин шахсони қассамзадаро як бору ду бор бовар мекунанд вале... Чунин як касали табобатнашаванда аз мо калонсолон ба толибилми мактабхон низ таъсир кардааст,ки ба андак кор қасамҳое намехӯранд.Қасам ҳурдан ҷой ва макони худро бояд дошта бошад,ки анҷомаш неки орад.Дар китобҳои динию замони воқеи оиди қасаму дуруғ, ривояту қисаҳои зиёде баҳри тарбияи ахлоқи навиштанд ,ки хондани онҳо аз фойда холи нест. Масалан; «Тавбаи Насуҳ»-ҳо,«Қобуснома»-и У. Кайковус,«Шоҳнома»и,Фирдавси,«Султонома»-и Ҳ.В Кошифи,,«Фазоили аъмол дар ислом»,«Насиҳат-ул-мулук»-и М.Ғазлӣ,« Саргузашти Ҳотами Тай» ва даҳо дигар китобҳо.Дар дидаю мушоҳидаҳо чунин мерасад,ки кас ба мартабаи ҳоҷигӣ расид мебояд забонро ба гуфтори ҳалимона,даҳонро бо луқмаи ҳалол,гушро бо шунидани суханҳои нарм ва пою дастро дар куҷо монаду гирад донад ,вале афсус.Барои ҳоҷиёни асри ХХ1 шуҳратнамои ,мошини хориҷи,хонаи замонави,зани дуюму сеюм,боғу замин ,,муд ,, шудааст.Қисме аз ҳоҷиёни мо агар ҳаҷномаро мехонданду қисматҳои онро аз бар мекарданд нуран ало нур мешуд.На дигар роҳро танг мекарданд,на замини ҳамсарҳадашро тасаруф мекард,на ҷангу ҷанҷол мебаордошт. Дар одамият бояд чор чиз дарси ҳамарӯза бошад имон дувум адл,савум ҳақгӯю ҳақҷӯй ва чаҳорум сабру таҳамул. Боре дар маъракае бо иншокунандаи сатрҳо мардум гуфтанд:
- Шумо муаллим имконияти ҳаҷ рафтан доред,ман гуфтам имконият дораму ҳамагӣ си сура медонам бист бист сураи дигар аз бар кунам баъд,худо хоҳад кушиши зиёрати хонаи Худоро мекунам.Албата гуфтаи ман аксариятро нафорид.Кош ҳоҷиёни мо мисли Қориносир, Ҳоҷизубайдулло,Ҳоҷиҳайбулохон,Ҳоҷиизатулло, Муллоамиршоҳ, Мулошамсулло,Муллоасомуддин,Ҳоҷиҳадятулло мешуданд,ки дар ҳар вохӯриашон бо мардум оиди тарбияи ахлоқи,меҳнати,созандагӣ,ватандӯсти ва тарбияи ҷавонони замони воқеи суҳбату маслиҳатҳо мегузаронананд.Имрӯз ҷавонони сустиродаю камсавод ба ташкилотҳои терористи,экстеримести ва ифротгарои хешро шомил карда,ба номи миллати сарбаланду тамадунофари тоҷик иснод меоранд,кибадбахти аст.Агар онҳо саводи замонавӣ ва дини медоштанд Модар-Ватани хешро чун гавҳараки чашм нигоҳ медоштанд ва ҳеҷ гоҳ андешаи шомил шудан ба ташкилотҳои бегона намекарданд.Ислом ҳеҷ гоҳ касеро ба хунрезию вайронкори ҳидоят намекунад.Вале имрӯз қисми хӯрди ҷавонон,ки хурофотпараст ва фанатик ҳастанд,дар роҳи зиндагӣ хешро гум кардаанд.
Ислом ба зоти худ надорад айбе,